Detector AB, marknadsundersökningar i Göteborg

 

 

  • Arkipelagen
  • ASKO
  • Aspekta
  • Chiffer Media AB
  • IFK Göteborg
  • GR Utbildning
  • Gullers Grupp
  • Gävle högskola
  • Göteborgs universitet, statsvetenskapliga institutionen
  • Göteborgs universitet, institutionen för kulturvård
  • GöteborgsOperan
  • Handelsbanken
  • Nordvästra Skånes Tidningar
  • Rosemount
  • SCA
  • Scandinfo
  • Semic
  • SIK – Institutet för Livsmedel och Bioteknik AB
  • Svenska Mässan
  • Tetra Pak
  • Turismens Utredningsinstitut
  • Volvo Buss
  • Volvo Lastvagnar

 



Tillbaka

 

 

Olika metoder »

En marknadsundersökning kan genomföras på en rad olika sätt. Här berättar vi om fördelar med respektive och tar upp några analysmodeller.



Analysmetoder »

När insamlingsarbetet är avslutat tar analysen vid. Här visar vi några exempel på trädanalys, korrelation, regression och en enkel korstabell.



Felmarginalen »

Felmarginalen finns alltid i urvalsundersökningar och även om du gör allt annat rätt så blir undersökningen aldrig säkrare än vad som anges av felmarginalen.


 

 

Metodpraktikan »

Tillsammans med fyra av Sveriges främsta experter erbjuder vi Metodpraktikan, en heltäckande bok på 460 sidor om konsten att studera samhälle, individ och marknad.


 

 

 

Engagemang, skarpsinne, glädje

Detector Market Research & Consulting AB